Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Bagal Kajizshura
Country: Bangladesh
Language: English (Spanish)
Genre: Spiritual
Published (Last): 8 February 2008
Pages: 186
PDF File Size: 14.48 Mb
ePub File Size: 12.37 Mb
ISBN: 452-5-94196-586-5
Downloads: 86613
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Mijora

Retrieved 22 April Sdrvices Maythe newspaper scooped every other news organization by breaking the news about the secret Oslo talks between Palestinians and Israelis.

Then the center was moved to Beirut in Khalid bin Sultan ; [1] Dar al-Hayat. Though rather pro-West and pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions.

Normally 32 pages, it sometimes expands with supplements and special editions. The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s focus on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions.

News – Omega Internet Services

All articles with dead external links Articles with dead external links from June Articles with permanently dead external links Use dmy dates from April Pages using infobox newspaper with unknown parameters Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from September Articles with unsourced statements from January Wikipedia articles with GND identifiers.

Archived from the original on 20 May The New York Times reported on the allegations the following day, citing the reports in Al Servcies as evidence of strained relations between Hamas and the Syrian government, as a result of the Syrian uprising. In late Augustthe Saudi government banned distribution of Al-Hayat within the Kingdom for less than a week.


Un civil War of Words: While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostAl-Hayat was established by its founder Kamel Mroueh in Beirut in January 28,25 Safar H as an independent international Arabic daily sevices newspaper.

The original Al-Hayat started as a Lebanese daily newspaper. The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the most influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs.

HuntingtonFrancis Fukuyamaand Daniel Patrick Moynihan —and counterparts in the Europe and the Middle East over the moral foundation for the Bush administration’s ner against terrorism, with the first letter entitled “What We’re Fighting For” published in February during the U. From Wikipedia, the free encyclopedia.

Al-Hayat remained accessible to Lebanese readership only through an online edition. The First “Scoop ” “.

By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Although the assassin’s motive was never conclusively determined, investigators linked the shooting to the newspaper’s criticism of the Arab nationalist movement.

NETS services resume after hour-long disruption – Channel NewsAsia

InAl-Hayat inaugurated a Saudi edition based in Riyadh. Many columnists contributed to the op-ed pages of Al-Hayat ever since it has been relaunched in It collects news through a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices.


Retrieved 4 May The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper. Retrieved 25 April Two security guards were wounded by one of the bombs as it exploded at the headquarters. The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in Although Al Hayat is headquartered in London—the principal location for its editorial, administrative, distribution, and subscriptions offices—the paper also maintains offices in ParisWashingtonNew YorkMoscowRiyadhJeddahDammamBeirutCairoBaghdadand Damascus.

NETS services resume after hour-long disruption

As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was nte by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to a report in The New York Times. Jihad Al Khazen, who was also the founding editor in chief of the rival pan-Arab newspaper Asharq Alawsat[19] writes a twice weekly column called “Ayoon wa Azan” Arabic: In Junethe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties.

Media and Politics in the Arab World. Edward Said of Columbia University was a frequent contributor. Retrieved from ” https: ByAl-Hayat shocked its Arab srevices by establishing a bureau in Jerusalem.

Its publisher reaffirmed those origins on reviving it in servifes, with London as its base. The newspaper’s motto is Arabic: This page was last edited on 5 Novemberat